Kontakta oss Kontakta oss

Behöver du mer hjälp?

Fyll i kontaktuppgifter nedan så återkommer vi till dig.






02 april   2015

Hallå där, Mikael Lexert, tävlingsgeneral för Big Five!

Hallå där, Mikael Lexert, tävlingsgeneral för Big Five!

Nu är Prodocs säljtävling Big Five avslutad och 12 vinnare är utsedda. Snart sitter de på ett plan till Kapstaden. Mikael Lexert har varit tävlingsgeneral under hela perioden och man kan ju undra hur han mår så här dagarna efter att en 11 månader lång tävling tagit slut.

Big Five arrangerades av Prodoc och pågick mellan 1 maj 2014 och 31 mars 2015 och slutpriset var en resa med Prodoc till Kapstaden. Nu är tävlingen avslutad och vinnarna är utsedda, så nu är det bara det roliga kvar. Om drygt tre veckor väntar Godahoppsudden, Taffelberget och allt annat spännande som finns i Sydafrika.

Mikael Lexert, tävlingsgeneral för Big Five – hur känns det idag?
Denna tomhet, denna urladdning – detta eviga mörker som följer efter Big Five…nä, skämt åsido. Det känns faktiskt väldigt bra idag! Vi är nöjda med Big Five och den har varit en framgångsrik tävling som ökat vår försäljning. Det känns även som att våra partners engagerat sig i Big Five och läst på tävlingens blogg om vad som händer, vilka som leder, vilka priser som delats ut. Jag vill också tillägga att vi på Prodoc ser alla deltagare som vinnare! Vi är verkligen glada för att ni varit med.

Tävlingen var uppdelad i fem deltävlingar: Lejonet, Noshörningen, Buffeln, Leoparden och Elefanten. Hade du någon favorit?
Nej, inte direkt. Det som fascinerar mig med tävlingar är istället starten och slutet. När man lanserar en tävling så undrar man alltid: hur kommer det att gå? Kommer några vilja tävla? Blir det engagemang? Man är orolig en stund. Och i slutet är det spännande och man undrar: Hur ska det här sluta? Vilka kommer vinna? Kommer det avgöras på mållinjen? I det här fallet så hände det faktiskt mycket ända in på kvällen, bara timmar innan tävlingen stängdes.

Du själv sitter på Prodocs Stockholmskontor där många tävlande också har sin arbetsplats. Hur har stämningen varit?
Otroligt högt engagemang! Inte bara från de tävlande utan även andra funktioner på kontoret har visat intresse för det som pågått inom tävlingen. Men framför allt är det såklart bland säljarna som  energinivån har varit extra hög – särskilt nu de senaste dagarna. Flera av dem har också lyckats kvala in och vinna de åtråvärda biljetterna. Jag hoppas att engagemanget ute hos våra partners varit lika högt!

Som arrangör av en tävling som denna – vad finns det för utmaningar?
Big Five höll på i elva månader och det svåraste har varit att hålla den vid liv hela tiden, att undvika perioder av ”dötid”. Jag tror att vi lyckats bra, men vi kommer även att skicka ut en enkät till tävlingsdeltagarna där de kan ge feedback, så att vi kan skapa ännu bättre tävlingar framöver.

Till sist – har du några planer för påskhelgen?
Jag ska äta ägg och ge godis till påskkärringar!