Vi har under en period haft uppenbara störningar i våra leveranser. Som ett resultat av detta kommer vi att öka vår kommunikation till er.
Vi vet vid det här laget att tillgänglighetsproblematik och störningar i internationella logistiken är ett resultat av en mängd globala utmaningar. Vi vill att ni som partners ska veta att både vår leverantör i Holland och vi själva arbetar mycket hårt för att hitta lösningar och att parera problem. Ett problem, som ställer till det just nu, är den chaufförsbrist som råder i Europa. Situationen hänförs till en sedan tidigare brist på lastbilschaufförer i Europa som ökat kraftigt i och med kriget i Ukraina.
Vi kommer att informera er som eventuellt kan drabbas. Vårt gods lastas på fredagar i Holland, när det är lastat och allt är klart, kan vi säkerställa att den info vi fått om leverans faktiskt är på lastbilen. Ni kan därmed förvänta er en uppdaterad leveransbekräftelse på måndagar
Obekräftade leveranser. Vi kommer att märka alla våra ordrar som har obekräftade datum med datumet 25-01-01. Vi kommer att komplettera en medföljande text om att uppföljning kommer att ske så snart vi har ny information att delge. Troligen kommer detta inte ske varje vecka.
Vi vill med denna löpande kommunikationsinsats hålla er informerade för att försöka minska den friktion som leveransproblemen påverkar genom hela värdekedjan från leverantör till slutkund.