Kontakta oss Kontakta oss

Behöver du mer hjälp?

Fyll i kontaktuppgifter nedan så återkommer vi till dig.






21 juni   2021

Octopus – Ny informationsportal för service och support av Nashuatec

Octopus –  Ny informationsportal för service och support av Nashuatec

MyRicoh som ni använt tidigare är under avveckling och Octopus är ersättaren
Ni som hade aktiva konton på MyRicoh har nu förts över till Octopus. MyRicoh var utan kostnad. Den portal som ni får tillgång till nu, ”Octopus” är mycket mer sofistikerad, effektiv och användarvänlig men kommer med ett självkostnadspris för att bibehålla hög service och kvalitet.

Octopus är en ny informationsportal för service och support av Nashuatec
Portalen Octopus kommer att ge dig tillgång till all viktig information för service, underhåll och reparation av Nashuatec och övriga produkter som säljs av Ricoh Europe.

Octopus – En teknisk portal
Med all information du behöver som tekniker, bland annat manualer, bruksanvisningar, tekniska tips, utbildningar. Du får tillgång till den kraftfulla och utförliga utbildningsportalen I-learn. Octopus har en tydlig och bra videohandledning, tydlig navigering och med mycket effektiva sökmotorer.

Octopus har införlivat alla viktiga länkar för fälttekniker till andra viktiga system för service och support som tex Ricoh Global Knowledge Database, ARMS (Nytt!) och Firmware-resurser. ARMS är ett verktyg för servicedesk att se status på era Nashuatec-enheter. Octopus uppdateras löpande av ett expert-team med de senaste serviceprocedurerna, nyligen släppt teknisk information, firmware, serviceverktyg och annan viktig information.

Genom Octopus får du behörighet och möjlighet att logga in i @remote.
Nya användare kommer behöva genomföra en utbildning och examen i Octopus för att få tillgång till @remote. Detta betyder att alla som använder @remote i framtiden kommer att behöva ett personligt inlogg i Octopus för att erhålla sin examen.

 

Hur man registrerar sig och kommer igång med Octopus?

  • Det går att registrera sig via myRicoh
  • När ni registrerar er kommer er förfrågan till Ricoh att administreras av Prodoc
  • Därefter handlägger och godkänner Ricoh er förfrågan
  • Vid godkännande erhåller du ett mail från Octopus med länk till Portalen
  • Genomför därefter utbildningen om Octopus i I-learn

 

Ricoh tar en löpande kostnad för användare av Octopus
Detta pga att man genomfört en stor investering för att bygga upp den heltäckande serviceportalen. Utvecklingen är löpande och kommer att vara en central plats för tekniker och användare av @remote. Kostnaden ligger på 370 SEK/kvartal och person. Den första kostnadsdebiteringen startas från och med 1a sept (4 månader) därefter debitering var tredje månad.

Prodoc kommer att vara administratör för portalen
Prodoc kommer att hantera fakturering för alla användare och vi förmedlar vidare avgiften till er utan påslag, dvs ni erhåller tjänsterna till självkostnadspris.

Om ni har frågor kring användarkonton och användare vänd er vänligen till:

Lars Lindblad,
Senior Technical Specialist. Managed Print Services
E-post: LLD@prodoc.se