Kontakta oss Kontakta oss

Behöver du mer hjälp?

Fyll i kontaktuppgifter nedan så återkommer vi till dig.






25 september   2015

Oliver Edström – Prodocs nya servicekoordinator

Oliver Edström – Prodocs nya servicekoordinator

Till den viktiga tjänsten som servicekoordinator har Prodoc genomfört en lyckad internrekrytering. Niklas Hall (Fd Larsson) kommer att ersättas av Oliver Edström. Oliver har arbetat på Prodoc sedan 2012 och har under de senaste tre åren arbetat med inkommande service desk-ärenden och på first line support.

Oliver har byggt upp en bred erfarenhet av att lösa alla typer av inkommande ärenden. ”First line” har väsentligt förbättrat lösningsgraden via telefon vilket, b.l. a är ett resultat av Olivers tekniska och kommunikativa förmåga.

– De problem vi inte lyckas lösa via telefon har jag lotsat vidare till vår servicekoordinator Niklas Hall, som har koordinerat Prodocs rikstäckande team av servicetekniker och servicepartners.

Oliver, Niklas och övriga personer i Prodocs serviceorganisationen är mycket viktiga länkar i den starka kedja som serviceorganisation utgör. Service har alltid varit viktigt för Prodoc.

– Prodoc startade redan 1976 som Serviceteknikerna, bytte namn 1986 till Servicehuset, då det också startades egen försäljningsverksamhet. 1988 blir vi generalagent för Nashuatec och 2006 byter vi namn till nuvarande Prodoc.

Oliver går nu från service desk till servicekoordinator. En naturlig och kvalitetssäkrad förflyttning. En servicekoordinator måste vara fokuserad, strukturerad och välorganiserad. En förtroendeingivande team-player med förmåga att hålla flera bollar i luften. Egenskaper som passar väl in på Oliver. Innan Prodoc arbetade Oliver bla med datainstallationer och fakturavalidering. Han har alltid valt arbeten inom favoritområdena teknik, service och problemlösning.

Oliver Edström börjar tjänsten som servicekoordinator den 28e september och arbetar sida vid sida med Niklas Hall under en övergångstid.

– Det kommer att bli en spännande och rolig utmaning. Jag ser fram mot att jobba aktivt i teamet med våra kompetenta servicetekniker, kunder och Partners. Jag upplever att Prodoc har en mycket stark serviceavdelning som löser problem och återkopplar snabbt till kunderna. Servicekulturen är mycket stark på Prodoc och den sitter verkligen i väggarna. Det är en kultur som jag trivs i.