Hej Partners!
Vi värdesätter ert arbete och jobbar ständigt med att effektivisera våra leveranser så mycket vi kan. Vi har dock uppmärksammat ett stundvis men återkommande problem som orsakar både extraarbete, onödiga kostnader och som försenar den viktiga leveransen till slutkunden. Glädjande nog är det enkelt att åtgärda. Det handlar om att vi behöver få korrekta adresser för att leverera beställda produkter till rätt ställe i rätt tid.
Vi jobbar tillsammans med våra underleverantörer för att leverera förbrukningsartiklar och reservdelar direkt till era kunder. En förutsättning för att detta skall ske effektivt och snabbt, är att vi får korrekta adresser av er.
Några enkla sätt att komma tillrätta med problemet:
· Kontrollera att postnumret stämmer mot postnords postnummerdatabas
· Ange inga boxadresser
· Kontrollera att det är rätt landskod då vi skall leverera i andra länder.
Är adresserna felaktiga så kommer någon behöva att rätta dessa för att försändelsen skall kunna sorteras och levereras korrekt. Detta medför att försändelsen kan bli försenad och att det dessutom tillkommer en kostnad för adressrättning. Vi kommer därför behöva ta ut en avgift de gånger vi blir försedda med felaktiga uppgifter om 80 kr per felaktig adress, från och med 2021-03-01.